Deverseverleiding.nl gebruikt cookies voor jouw gebruiksgemak. Meer weten?. Akkoord en sluiten
0165 - 312 606
klantenservice@deverseverleiding.nl
We groeien nog steeds elke dag! Bekijk onze vacatures 

Wie zijn wij? oud

Ons Verhaal

Op 11 mei 1954 besloot de dertienjarige Quirinus (Krien) Teunissen, zonder medeweten van zijn ouders, zijn ondernemers hart te volgen. Zijn ouders hadden een groente- en fruitwinkel. Op een dag stond de kleine Krien heel vroeg op en verzamelde al zijn benodigde fruit van lokale telers bij elkaar. Strijdlustig als hij was stapte hij op zijn bakfiets en reed naar de markt. Al was hij nog maar zeer jong, hij stelde zich op als een echte volwassen marktman en  iedereen die voorbij liep kon zijn verse fruit niet weerstaan. Als een echte ondernemer deed hij die dag iedereen versteld staan. Teunissen was direct een groot succes op de markt. In zijn eentje verdiende Krien die dag meer dan zijn ouders die hele week in hun winkel. Zij, die voorheen bekend stonden als een winkelfamilie, transformeerden vanaf die dag naar een heuse “marktfamilie”.

De familie Teunissen stond aan de wieg van lokale groente- en fruithandel in Brabant. Door hun passie en vakmanschap is Teunissen uitgegroeid tot een begrip in West-Brabant. Vijftig jaar later is het stokje overgedragen aan Marcus en is zijn bedrijf actief op vijf verschillende marktlocaties in Brabant.

In eerste instantie, wilde Marcus, geïnspireerd door de plaatselijke bakker, ook bakker worden. Een ambachtelijk vak waarin je van een beetje bloem, gist, water en zout iets moois kon maken, dat vond hij iets magisch. Na jaren in de bakkerij gewerkt te hebben, begon bij Marcus toch iets te kriebelen en dat riep om verandering. Hij kon zijn ondernemershart niet langer negeren, waarop hij het bakkersvak vaarwel zei en bij zijn ouders op de markt ging helpen. Daar werd zijn passie voor de markt en haar klanten aangewakkerd.
Tot op de dag van vandaag maken Marcus en zijn collega’s nog steeds gebruik van het concept van Teunissen senior: het verkopen van lokaal groente en fruit. De kwaliteit van hun producten staat centraal. Dag in, dag uit brengen zij klanten in verleiding met hun verse groente en fruit en informeren zij hen over het gebruik daarvan! Ze zijn niet bang om nieuwe producten te introduceren en zij schrikken er ook niet voor terug om vergeten groente en fruit nieuw leven in te blazen.     

Als een echt familiebedrijf bundelen ze hun krachten en gebruiken ze hun kennis en ervaring om de traditie van de familie Teunissen voort te zetten. Marcus staat aan het roer van het bedrijf en staat met zijn grappen en grollen bekend als de hofnar. Toch is hij als leider duidelijk aanwezig en vertolkt hij daarin een sterke rol voor het bedrijf en zijn medewerkers. Iedereen is even belangrijk en heeft zijn eigen inbreng. De vrachtwagen die binnen enkele minuten wordt omgetoverd tot marktkraam, staat gereed aan het begin van de dag. Samen halen ze het lokale fruit en groente uit de koeling en stellen ze die op voor de verkoop. Marcus loopt heen en weer en maakt zijn dagelijkse dosis grappen. Met een glimlach worden de vroege vogels van de markt welkom geheten.

Het marktpubliek bij Teunissen is gemêleerd en een verscheidenheid aan culturen passeert de kraam. Met veel passie en lef presenteert het taeam nieuwe producten en biedt het verrassende combinaties aan bij de mensen. De vele leuke gesprekken die tussen de verschillende personen plaatsvinden zorgen voor nieuwe, frisse inspiratie bij het team. Het “Teunisseninstinct” van Marcus wordt aangewakkerd wanneer hij ziet dat een grote nieuwe doelgroep zijn marktkraam voorbijloopt. De samenstelling van de bevolking is aan het veranderen; jongeren en hoger opgeleiden begrijpen hoe belangrijk het is om gezond te eten.

Dat de appel niet ver van de boom valt blijkt wel wanneer zoon Marcus zijn ondernemerschap in de “digitale marktkraam” laat gelden. De onlinewereld is een nieuwe omgeving waar veel kansen liggen om voor Marcus en zijn team te ondernemen. Het internet is divers. Het kan grote successen met zich meebrengen en het is het ultieme medium voor zijn visie om gezond eten toegankelijker te maken voor iedereen.

Zoals Vader Teunissen zijn hart volgde doet Marcus dat nu ook. Ondanks dat het onontgonnen terrein is, maakt hij kennis met de onlinewereld om een nieuwe generatie marktbezoekers aan te spreken. Samen met een goede vriend is hij gaan zitten en maakten ze een begin aan de website. De klanten kunnen nu ook online hun bestellingen plaatsen en deze als vanouds ophalen op de markt of thuis laten afleveren. Marcus heeft een duidelijke visie en wil de beleving die men op de markt heeft terug laten komen op de website.